fredag 24 oktober 2008

En jobbig dag...




Hej!
Idag var det en jobbig dag. Jag var på begravning. Det var men "dagiskompis" Sara som begravdes i Dannike kyrka. En väldigt fin men sorglig begravning. Mycket eftersom hon dött pga. självmord då hon var inlagd på en avdelning "för" personer med psykiska problem. Som jag nämnt innan stod det om henne i Borås Tidning ca 14/10-08. Jag är så arg på att en bidragande orsak till varför hon kanske inte lever idag är för att det inte fanns pengar till att ge henne plats på ett behandlingshem. Jag trodde vi hade passerat det stadiet för länge sedan i Sverige, när pengar styrde om vi fick vård eller inte. Jag hade visst fel!
Det värsta är tror jag; att om hon haft cancer hade man aldrig tvekat på att sätta in alla möjliga sakar som kanske hjälpt henne att bli frisk. Men man verkar inte se det på samma sätt angående psykisk ohälsa. Det gör mig riktigt jävla förbannad.
Trevlig helg. Ta hand om varandra.
Kram Evelina

Inga kommentarer: