lördag 25 april 2009

Saknar min prinsessa!


Hej!

Sitter hemma i Dannike och pluggar. Pappa och en annan kille (gubbe?) håller på med dränering runt huset och det låter till och från som ett mindre åskväder på håll. Gendo (vår hund) är livrädd för sådanna ljud vilket gör att man måste vara i närheten av honom hela tiden för att han inte ska dö av nervositet typ... Min katt Sara tar det hela lite coolare. hon blir "bara" rädd när det ringer på dörren...


Läser inför min praktik nästa vecka. Ska vara på en avdelning med barn i åldern 1- 4 år. Den mysigaste åldern av alla enligt mig... Vi ska göra observationer av barnen. Ex. skriva ner vad de lekar med och på vilket sätt osv. Därför läser jag nu en bok som heter "observera mera" för att verkligen sätta mig in i hur jag kan observera barnen på bästa sätt. Självklart får föräldrarna säga om de vill att deras barn ska få bli observerat eller ej. Det vore oetiskt annars!


Saknar Simon, han är på facklig kurs i Stockholm. Men vi ses imorgon kväll i alla fall. :)

Felicia, mitt kusinbarn, däremot dröjer det änd tills torsdag innan jag får träffa. Ska passa henne då. Min lilla prinsessa ;)


Måste plugga vidare nu. Ska bara kolla facebook också... kram

Inga kommentarer: