söndag 19 april 2009

Var på SSU kurs i helgen

Hej!
Är det någon som ens går in och kollar min blogg längre? I så fall, tack för det... Ska försöka blogga oftare. Men jag vet att jag sagt det så många gånger förut så jag tror inte på det själv innan jag ser det....

Denna helgen har jag varit på grundkurs med SSU på Viskadalens folkhögskola, ca 2 mil utanför Borås, mot Kinna till. Visserligen har jag gått den kursen innan men man kan alltid behöva repetera sina kunskaper lite och viktigast av allt; ha kul med sina kamrater!

Känner att det var en kurs där man blev peppad till att föra klasskampen vidare och motivationen ökar när man diskuterar med många likasinnande.

Vi var visserligen "bara" 10 personer då några hoppas av i sista minuten men det gjorde inte så mycket. När vi var så få blev det på något vis en mer tajt och mysig stämning (även om det hade varit kul om alla anmälda kommit.)

Nu ska jag återgå till mina studier. Läser om självkänslan hos barn just nu. väldigt intressant.
Ha det bra. kram

Inga kommentarer: