torsdag 11 september 2008

11 September 2008

Hej på er!
Nu var det några dagar sedan jag bloggade. har haft fullt upp med att läsa kurslitteratur. Har även hunnit träffa en del vänner, vilket förgyller tillvaron en del....
idag är en svart dag anser jag... Den 11 september 1973 i Chile... Pinochet (stavning?) tog makten... Den 11 september 2001: World Trade Center. Och 2003, idag fem år sedan avled sveriges dåvarande utrikesminister Anna Lindh. Det känns konstigt att det gått fem år sedan det inträffade. Tiden går enorm fort samtidigt som det känns som om att den står helt stilla när saker och ting inte går i den riktning man vill och det känns som om att man stampar på samma ställe...
För min del har det visserligen hänt en hel del de senaste fem åre bla:
* gått ut högstadiet.
* gått ur gymnasiet
*gått ett år på folkhögskola och läst till personlig assistent.
* Intervjuvat (stavning?) Mona sahlin ang. mitt projektarbete i feminism på gymnasiet.
* Blivit (självutnämnd) moste till lilla Felicia... vad vore världen utan henne?
* Kommit en bit längre i genom livet på kärlekens alla plan. Går inte djupare in på detta... privatliv! Men klart att det spelar roll!
* börjat högskolan.
* Arbetat som personlig assistent.
* gått med i SSU
*tagit körkort.
* varit på Cypern (1 vecka)
och säkert en massa till som jag inte kommer på att skriva just nu.
Ja.. mycket kan hända på fem år... Undra vad som har hänt i mitt liv den 11 september 2013, dvs. om fem år? Om jag får välja har följande saker hänt:
* Jag är klar med min utbildning till förskolelärare.
' Jobbar som förskolelärare.
* Kanske har köpt en hund.
* Sverige har fått en röd regering! (högt prioriterat)
* Kanske att jag fått bli "moster" igen (syftar på att Felicia fått syskon), egna barn vågar jag inte drömma om så "snart"...
* Gärna en ny bil. (i-landsproblem)
* Ha rest någonstans.
* ha snygga kläde roch mycket bra make up! (i-landsprobelm...)

Nu ska jag snart ha en föreläsning. Sitter på högskolans bibliotek och bloggar.
Sedan fika med en kompis. Sedan... snygga till mig. Säger inte mer... ni som känner mig hoppas jag ser skillanden. Ha ha. Vi hörs. Ha det bäst!
Kram

Inga kommentarer: