måndag 1 september 2008

LÄSA LÄSA LÄSA

Hej!
I rubriken ovan kan ni som läser se vad jag gör för tillfället mest hela dagarna... om inte annat borde jag läsa mest hela tiden. Men man kan inte läsa hur mycket som helst för hjärnan klarar inte av att ta in allt hela tiden...
Bev grymt sur idag på mig själv när jag köpt en bok på nätet (adlibris)innan vi började skolan. Den kostade där över 1000 kr. och jag tänkte; då måste den vara jättedyr på studentbokhandlen för alla säger ju att internet är så billigt och bra... så jag köpte den. idag såg jag samma bok i studentbokhandeln, där kostade boken 399 kr., enda skillanden var att min bok jag köpte hade hårda pärmar.... Fatta vad irriterande! Jag får lära mig en läxa och skylla mig själv.. jag vet....
Var på möte med S-kvinnor ikväll. Vi skulle ha som tema (mitt förslag fårn förra gången) att berätta hur vi hade haft det när vi växte upp och likande. Det blev väldigt intressant med tanke på att vi är från olika generationer....
Ska försöka mig på att skriva mitt första "paper" nu till ett litteraturseminarie. Ja det heter "paper" och inte papper... väldigt löjligt ord men det är så på högskolan, man ska visst bli smartare sägs det av att använda ord som icke-akademker inte förstår.... typ... ha ha....
Trött.
Vi hörs.
Kram

Inga kommentarer: