söndag 21 september 2008

Blir man stärkt av motgångar?

Hej!
Har funderat över om man blir störkt av motgångar. Jag tvivlar starkt på det. Det känns som om att man bara får erfarenheter som gör det svarare att njuta av livet och/eller våga leva livet fullt ut. jag kan ha fel. Det är mycket troligt...
Min moster dog när jag var 15 år, knappt. jag gick i 8an. Det är nu 5 år sedan. jag kanske har blvit stärkt av att ha gått igenom något så svårt men helt älrigt.. då hade jag lätt kunnat tänka mig att vara mindra "stark" men att ha haft henne kvar i livet...
Enda gången man kan bli stärkt av en motgång är nog om den leder till önskat resultar. Tex. om man får cancer och blir frisk fårn det. Då kanske man lär sig uppskatta livet på ett annat sätt milt sagt... men men.. vem vet vart livet bär...
Life goes on.
Kram

Inga kommentarer: