torsdag 18 december 2008

Essän ska skrivas... om mobbning.

Hej!
Nu ska äntligen min essä bli skriven. Jag har haft svårt att välja ämne. Men det blir om mobbing till slut. Tyckte det var det mest intressanta att skriva om. Har suttit och läst en bok om mobbing nu på förmiddagen, har självstudier idag. Och det är ett både jättehemskt och intressant område på samma gång.
För man blir så berörd när man läser om det.
Alla har ju antingen blvit mobbade, mobbats eller blivit vittne till hur någon annan mobbas även om man inte ens alltid är medveten om det...
Jag tror det har funnits i alla tider men att det inte blev erkänt förrän som tidigast slutet av 1960-talet då en perosn skrev en artikel om det för att göra folk uppmärksamma på problemet... Kan rekomendera boken jag läst idag, den heter: Utstött- en bok om mobbning av Christina Thors (red) pedagogiska magasinets skriftserie. Ni som känner mig får gärna låna den av mig annars finns den på adlibris- bokhandeln på nätet....
Nu hinner jag inte skriva mera.
Kram på er alla.
Ha det bäst!

Inga kommentarer: