tisdag 23 juni 2009


Jag ska göra något coolt
den 23 juni 2009

I eftermiddags fick jag reda på att jag ska få göra något jag velat göra länge. Jag ska hämta mitt kusinbarn Felicia på dagis nu i veckan. Jag har varit med när min kusin hämtat henne en gång tidigare och tänkte "Om jag har tur för jag följa med dit när vi ses nu igen…" Men då ger hon mig den stora äran att få hämta hennes (och mitt) allt i världen; Felicia. Det låter säkert helt sjukt men det känns så vuxet och coolt att på torsdag kunna säga; " Jag kan bara till den tiden för sedan ska jag hämta Felicia på dagis…" Jag blir varm i hjärtat när jag tänker på att man kommer att göra det flera gånger i veckan i framtiden om man har turen att få några barn.
Tänkt vad mysigt att efter jobbet bara lämna allt som har med jobbet att göra och bara hämta sina små älsklingar och känna att barnen är det viktigaste av alt i hela världen.?!? Någon pessimist säger säkert; "Vänta du bara… det låter kul men när det är din vardag…" Håll käft, är mitt svar! Det är inte jag som lever i det blå det är ni som fastnat i det grå! Den grå och trista vardagen och när ni känner att det är skönare att stanna kvar på jobbet oftare än det är att få vara med era barn bör ni nog fundera över vilket liv ni lever egentligen?

Längtar tills torsdag.

Kram

1 kommentar:

Camilla sa...

Har hämtat min systerdotter en gång.