onsdag 17 juni 2009

Nu jävlar ska det bli fart på mig!

Hej på er!

Sitter denna regniga morgon framför en dator i Kinna och funderar på livet, vad jag helst vill jobba med, samhällsfrågor, när jag ska ta itu med disken? osv.

Har sett en del klipp från Youtube tidigare idag. Youtube är någ något av det bästa som finns på internet. Man kan hitta allt! Har funderat på hur personer som röstar på främlingsfientliga partier egentlligen tänker. Jag såg några klipp som granskade bland annat "Sverigedemorkaterna" och insåg hur trångsynta de är.

Sedan googlade jag fram min egen idol (hör och häpnad) inte Magnus Carlsson denna gången, utan Linda Skugge. Blev (som vanligt) oerhört peppad av hennes texter och inser att hon är min förebild. Dock vill jag påpeka att jag inte delar alla hennes åsikter. det jag håller med henne om är:
1. Att man ska vara ekomoniskt oberoende av sin partner.
2. Att man ska jobba hårt för att försöka nå sina mål.
+ en jäkla massa annt också.

Imorgon är det midsommarafton och jag ska jobba. Känns lite segt men jag älskar ob-tillägget man får!

Skriver mer en annan dag. kram

Inga kommentarer: