måndag 25 augusti 2008

1a dagen på Högskolan

Hej!
Har börjat högskolan idag. Väldigt nervöst. Väldligt kul och väldigt mycket intryck. Ska nog besöka puben ikväll.
Väldigt snäll introduktion, inga fula kläder eller elaka lekar.
Känns som ett härligt gäng som läser samma linje som mej.
Fick också en glad överraskning när jag såg en kompis som inte bott i Sverige tidigare. Han ska också börja läsa på Högskolan i Borås, fast ett annat program/linje. Har gått med i två fackförbund: Lärarnas Riksförbund och Lärarförbundet. Jag undrar i mitt stilla sinne varför det är två olika organisationer. Det enda jag förstått hittils är att lärarnas riksförbund inte arbetar för förskolelärare när man väl börjar jobba "på riktigt"...
Det händer väldigt mycket i mitt liv just nu. Tacksam för att det just nu är positiva saker.
Ha det gött!
Kram

Inga kommentarer: