onsdag 20 augusti 2008

Felica hela dagen! + Vårdnadsbidrag

Hej!
En intensiv dag med mitt kusinbarn Felicia. Var hemma hos henne och hennes föräldrar med mamma. Hon är ett jättesött litet charmtroll som jag bara inte kan motstå.
Har även insett att jag hellre vill jobba med barn än vuxna människor. Det är inget fel eller så att jobba med vuxna (typ personlig assistent etc.)... det är jättebra att vi vill ha olika arbetsuppgifter men JAG passar bättre med att jobba med barn.

Efter att häromdagen lyssnat till hur vårdnadsbidraget skulle fungera om det/när det införs i Borås Stad är jag emot det. Främst pga. hur förslaget är upplagt. Barnen får vara max 3 år och minst 1 år. Och hur ska man kunna leva på 3000 kr i månaden? Dessutom.. hur mysigt det än låter (enligt min egen uppfattning) att vara hemmafru (för i praktiken är det fruarna/mammorna) som tar ut bidraget, är det bra med en egen inkomst så att man är ihop med sin man av kärlek (för förslaget syftar väll även till att bevara kärnfamiljen "mamma, pappa barn", inga homoföräldrar om kd får bestämma...) och inte för att man är ekonomiskt beroende av honom. De skattepengarna som gått/kommer att gå till vårdnasbidraget kan vi änvända till att anställa fler läkare och bygga fler/större sjukhus så att vårdköerna minskar...
Nu ska jag äta.
Kram

Inga kommentarer: