måndag 4 augusti 2008

Regn, regn, regn. lista för att bli allmänbildad. 4/8-08 Måndag


Hej på er!

Vädret idag kan bara beskrivas på ett sätt: regn, regn, regn. Men jag måste erkänna att jag älskar det. Det är mysigt med regn. man stressar ner, tillåter sig att mysa lite, inte all denna stress; nu är det fint väder, nu måste vi göra allt kul innan regnet kommer.

Alexander Solzjenitsyn har avlidit,


Jag visste knappt vem han var innan nu. Inte för att jag vet mycket mer nu heller. Men jag måste säga att jag gärna skulle vilja läsa något av honom och hur han levde i Gulag.

Har precis sett en Beck-film. "Det tysta skriket". Himla bra film. Dock var mördaren någon ingen kunde förutspå på något sätt.. Tro mig, jag försökte.

Har kommit på att jag måste lära mig så jäkla mycket mer om jag någonsin ska bli allmänbildad:


Ett axplock:

* Histora, Sveriges, Europas, Världens etc. Ekonomisk historia inte att förglömma.
* Internationell politik.
* Mer om vetenskap och likande, inte bara samhällsfrågor.
* Läsa mer böcker och tidningar.
* Lära mig om psykologi.
* Lära mig om EU.
* Se fler filmer.
* Testa fler saker. Ex. olika uteställen, museum, sporter etc.
* Kanske resa och se fler platser.... Det man sett live går inte att beskriva i böcker alltid...

... och säkert mycket mera.

Jag har nog krot sagt att göra resten av livet.

Jag ska bli smart! och när jag blir det ska jag bli smartare!


Dags att börja kanske?!?


Kram på er!



Inga kommentarer: