torsdag 28 augusti 2008

Massor att läsa!

Hej!
Bloggar väldigt lite, är medveten om det. har just nu massor att göra med mina högskolestudier. Det är massor att läsa men fantastiskt kul. Jag känner att det här är det jag vill hålla på med just nu... dvs. plugga och läsa ögonen ur mig för att sedan jobba som förskolelärare om ca 3.5 år. Sitter just nu hemma hos far och mor och skriver ut ett dokument på ca 80 sidor som det kostade 25 kr att skriva ut från högskolan. Här hemma är det ju gratis! :)
Ska på SSU-kurs som handlar om internationella frågor imorgon. Kommer hem på söndag.
Ska bli intressant. Men jag missar alla roliga lekar och sådant för då måste jag nog läsa... självdisiplin heter det visst... vi får se om jag har det...
Jag känner verkligen att jag utvecklas på högskolan, jag ska inte säga att folkhögskola är dålig men den skolformen passade inte mig personligen... Det låter elakt och nedvärderande att säga att "det var för lätt" men det sättet som vår klass arbetade på var väldigt ostimulerande för mig.... Å andra sidan kunde jag tagit bättre ansvar för mina studier och själv letat upp texter att läsa etc. men det gjorde jag inte... Dumt... Lätt att vara efterklok.
Ciao! (eller hur stavas det?!?)

Inga kommentarer: