måndag 18 augusti 2008

Bussarna går oftare! 18/8-08


Hej!

Mycket att fixa med idag. Tvättar, har varit i studentbokhandeln, måste läsa in saker inför högskolan.... men det är kul när det händer saker. Tiden går fortare på något vis...

Ska på en föreläsning typ.. ikväll Där (s) pratar om varför vårdnadsbidraget är ett dåligt alternativ. Personligen väljer jag att inte kommentera vad jag tycker om saken på bloggen då jag är otroligt kluven i frågan och inte tagit ställning till 100%.

Det bästa idag är att bussarna går oftare nu, semestertiderna är slut. När jag bodde hos mina föräldrar gick det typ 3 bussar om dagen, max, här i stan klägar man om dom "bara" går var 20:e minut som de gör på sommaren. Man glömmer snabbt hur det var att bo hemma... Å andra sidan blir man påmind om hur mycket man fick gratis som man inte tänkte på... Mamma fixade det mesta, tvätt, mat etc. Borde nog ha hjälpt till mera hemma då. Men men... den tiden är förbi och det går inte att ändra på nu... Måste studa nu...

Kram

Inga kommentarer: