torsdag 17 juli 2008

17 juli 2008 torsdag

Bilden är från http://home.freiepresse.de/diklu/abba.jpg
Såg mamma mia igår på bio. Så fruktansvärt bra! Vill se om den igen. En riktig må-bra film! Gillar man gammla Abba-låtar är den slut i ett nafs, den känns aldrig seg. Filmen bygger på musikalen med samma namn och handlar om en 20-årig tjej som ska gifta sig. Hon vet inte om vem som är hennes far men efter att ha läst sin mors dagbok inser hon att det finns 3 "kandidater" som kan tänkas vara hennes far. Hon bjuder alla till sitt bröllop och det leder till hur många härliga scener som hels, samtidigt också väldigt mycket känslor. Vem som är hennes far? Se filmen så kanske ni får veta svaret.

Jag hade gärna varit ung på tiden då Abba var som mest populära. Lite cool att Abba vann med Waterloo när min mamma var 20 (dvs. år 1974) och så kommer filmen nu det året då jag fyller 20. :)

Gå och se filmen så fort ni kan, om ni har möjlighet, köp popcorn också. Det gjorde vi och jag åt nog typ 1 liter popcorn. Lite för mycket dock!

Läste i dagens Borås Tidning att akuta p-piller ökat. Personligen tycker jag att det är helt okej att ta akuta p-piller men man ska inte ha oskyddat sex för att man av någon anleding inte vill/vågar använda kondom. Det kan ju hända att ett sådant piller inte fungerar och/eller att man får några otrevliga könssjukdommar.

Men tur att möjligheten med akuta p-piller finns. I artikeln tycker Ingrid Klämberg att attityden kring sex måste förändras bland ungdommarna, man ska sexdebutera senare och ha färre partners. Jag säger: Det viktigaste är att båda vill när man har sex och att man skyddar sig både mot graviditet (om man inte vill ha barn) och könssjukdommar. Helst ska väll båda vara över 15 kanske.... men jag vill inte vara moraltant. Alla är vi olika när vi börjar med olika saker...


Läste också i dagens Borås Tidning sidan 18 en notis om en maxikansk man (lastbilschaufför står det, men vad har hans yrke med saken att göra) dömts till 15 års fängelse efter att ha våldtagit sina 4 döttrar och gjort 2 av dem gravida enligt delstatsdomstolen i Jalisco. hans fru hade han kastat ut, hon hade inte anmält brotten i förhoppning om att han skulle ändra sitt beteende.

Om jag hade barn och deras fader gjorde så mot dem skulle jag helt seriöst slå den jvälen sönder och samman och se till att bura in honom för gott. Visst jag vill inte dömma någon, man vet aldrig vad den mannen gått igenom i sitt liv etc. men man gör inte så mot sin barn, oavsett vad som hänt en själv, oavsett uppväxt, oavsett kultur.. ja ni fattar...


Shoppade på "lager 157" i Gällstad idag. var där med mamma. Gjorde fynd. hittade diesel-jeans för 250 kr + lite till kläder.
ha det gött. Vi hörs. Ska kankse lägga in lite bilder nu på min blogg.
kram

Inga kommentarer: