tisdag 29 juli 2008

29 juli 2008, Grattis mitt hjärta!


Hej på er alla!

Igår hann jag inte blogga för vädret var så fint och när jag väl tänkte blogg så gick åskan= man använder inte datorn om man är ute på landet, som jag var då.

Men när åskan väll gått över såg jag en superbra svensk film som heter "Den man älskar"; med Jonas Karlsson, Sofia Ledarp och Rolf Lassgård i huvudrollerna. Filmen handlar om Lena som blivt misshandlad av sin f.d kille Hannes. Han sitter inne och ska nu släppas ut. Hon är nu tillsammans med Alf som hon älskar oerhört mycket. Hon undrar dock om en människa kan förändras och träffar därför hannes för att se vem han egentligen är. Filmen tar upp filosofiska frågor som tex. kan man förlåta kvinnomisshandel? Är det rätt eller fel att ta tillbaka en man som slagit? Vem är det som ska få hjälp? Han som slagit och misshandlat eller offret? (Personligen tycker jag att både offer och gärningsman/kvinna ska få hjälp) samt hur kvinnojouren hjälper offren för mäns misshandel. Det som gör filmen extra bra är att Lena aldrig gör sig själv till ett offer utan hela tiden kämpar på och gör allt för att följa sitt hjärta. En av de bästa filmerna jag sett. Se den!
Badade även i Ätran igår efter att jag, tro det eller ej sprang över 1 km. nu låter det jättelite, jag vet. Men jag har inte joggat på över ett år typ.... min kondition är inte så bra gällande jogging.

Läste på svt.se att Israel ska riva delar av muren, äntligen vågar man hoppas på en lite bättre värld. Något verkar gå åt rätt håll.

Är för vörigt väldigt trött just nu när jag bloggar för jag gick upp 5.15 imorse för att hinna fixa iordning mig för jobbet och sedan gratta min älskling som fyller 18 idag. Grattis William. För övrigt kan jag bara upplysa att jag ytterst sällan skriver något om mitt privatliv vad gäller min kille. Jag vill inte att någon vilt främmande människa ska kunna läsa om mitt kärleksliv och förresten... vem orkar bry sig om det? Allla har väll nog med sitt eget. Hur som helst. Vill ni veta något om mitt liv på den fronten så får ni fråga mig perosnligen, för på någon blogg skriver jag inte öppet om det.

Inga kommentarer: