lördag 26 juli 2008

Go for it Aina! 26 juli 08 lörd.

Hej på er!
Vill börja med att förtydliga en sak; flickan på bilden ang. det jag skrev i senste inlägget (om barn till missbrukare och skilsmässor...) är mitt kusinbarn Felica 2 dagar gammal och inte barn till missbrukare och hennes föräldrar är inte skilda. Men jag ville ha med bilden för att visa hur söta och oskyldiga små nyfödda är.

Nu till dagens "agenda". När jag läser dagens BT hittar jag en superba artikel (BT 26/7-08 sid. 24, har ej hittat länk eller bild på personen i fråga) om min kompis Aina. Till att börja med vill jag säga att hon är världens snällaste människa som altid ställer upp om man ber henne och något eller bara vill prata lite. Att hon är gammal nog att vara min mamma gör inte saken sämre, hon har så mycket att berätta. :)
I dagens BT berättar hon i alla fall om att 2 av hennes 5 barn är lesbiska och hur hon reagerade då de "kom ut", hur hennes reaktioner var samt det bästa av allt: "Jag kan inte förstå föräldrar som förskjuter sina barn. Oavsett läggning så är de ju ens barn, som man har kärlek till." Jag håller med henne helt och hållet. Allt annat är sjukt, krokat och jävligt egoistiskt. Som att det vore bättre med att vara hetrosexuell? Slägg er i väggen alla konservativa.... Era åsikter är så förlegade. Vad skulle ni göra om någon närastående sa att de var homo eller bisexulla? bryta kontakten? I så fall är ni inte värda att få vara vän med dessa människor som "kommer ut".
Jag säger bara go for it Aina! Du är bäst.
En sak till: snart är det pridefestival. Önskar att jag kunde vara där. Det varkar sjukt underbart kul! För allas trevnad rekomenderar jag att Alf Svensson (kd) stannar hemma, eller.. han har nog inte ens kommit på tanken att resa dit. En sak till alla präster: Börja viga homosexuella i kyrkan, även om det strider mot er tro; känns det inte bra att veta att ni hjälper andra människor till kankse en av de finaste dagar i deras liv?
Kram!

Inga kommentarer: