torsdag 17 juli 2008

Vikten av hur många kg man väger


Hej på er!

Jag vill bara skriva om en sak jag kan bli så jävla arg över eller åtminstonne blev väldigt arg över senast för ca 6 månaders sedan. Det är när folk ska påpeka hur smal man är och; att man kan ju äta lite till för man är ju så smal...

På Fristads folkhögskola för sex måander sedan:
Dom sålde choklad, rättvismärkt på varje informationsmöte en gång i veckan. jag stod och funderade på att köpa en chokladkaka. En lärare sa typ: "Köp den du som är så smal." Då blev jag sur och var så nära att säga: "Ja för du behöver ju definitivt ingen, så som du ser ut."


Nu säger inte folk det lika ofta för jag är inte lika smal längre (men det vill jag bli igen). personligen tycker jag att jag ser som bäst ut ju smalare jag är. Nu menar jag inte att uppmuntra till banting jag säger bara hur jag ser på mig själv. Jag blir glad när någon säger att jag är smal (om han/hon menar det) men jag avskyr rentav hatar när folk tycker att de har rätt att säga vad som helst bara för att man är smal. (Tex: ta lite till du är ju smal...) Visst, idealet är att man ska vara smal, jag passar hyfsat (kankse inte så länge till) in på det.... men inte fan säger jag till någon som är tjock som vill äta en kaka: "ta inte en kaka till, du är ju så fet..." eller liknade. Men jag erkänner, iblnad har jag jävligt stor lust att säga det. Fast lite vett och etikett har till och med jag.... Och kom ihåg: alla som är smala vill inte alltid vara smala, de kan ha svårt att gå upp i vikt.

Ät vad ni vill, kommentera aldrig mig så kommenterar inte jag er.

Kram


ps. på bilden drar jag in magen. jag ser inte riktigt så snygg ut på riktigt... räknas det som retuchering?

Inga kommentarer: