torsdag 24 juli 2008

Hur fan glömmer man sina barn?Torsd. 24 juli-08


Godförmiddag!

Innan jag somnade igår läste jag Linda Skugges bok om hennes blogg. När jag vaknade av ett sms (efter en strange dröm...) började jag näsan med en gång att läsa Linda Skugges bok igen. Är helt facinerad av den kvinnan. Kollade nyheter på svt.se och aftonbladet. och vad ser jag? Jo.. i Frankirke har någon glömt sitt 3-åriga barn i bilen och dotter har dött pga. hettan. Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2961399.ab Hur fan kan man glömma sina barn? Det är jättehemskt för föräldrarna, de kommer förmodligen alltid att leva med en jäkla skuld inom sig.... men ändå... hur kan man glömma något sådant i flera timmar? Det är hur sorgligt som helst.


"Erkänner" (som om att inte alla redan visste?) att jag drömmer om familj vädligt mycket. Inte just nu kankse. Man måste ha utblidning och jobb först för man bör kunna försörja sina barn samt inte vara ekonomiskt beroende av en man (förhoppingsvis barnens fader). Men jag ängtar så och vet att denna dröm förmodligen inte går i upfyllelse förrän om minst 8 år typ... (Som allt ser ut nu...) men å vad jag ska gå upp med ett leende och göra välling (om de behagar äta något, mitt kusinbarn förljer inte trenden att mat är gott!), ta hand om dem, leka med dem, vara en supermorsa. Och i mitt stilla sinne tämka; varför uppskattade jag inte tiden utan barn? varför var jag inte ute och festade mer? Eler så är jag helnöjd med familjen. Jag tror på det senare. Har en ego förmiddag. är bara med mig själv. Börjar jobba i eftermiddag. Så jävla gött. Måste bara se till att allmänbilda mig nu när jag är ledig.... Läsa alt man akn komma över... Det är undrbart att stimulera hjärncellerna.

Kram på er!

Inga kommentarer: